PREMIERA I CZĘŚCI BAJKI O DUSZKU BABU 2018

    18 listopada okrzyknięty został Światowym Dniem Wcześniaka, z tej okazji gwiazdy show biznesu w warszawskim studio telewizji NoBox na Wale Miedzeszyńskim, odbyły się nagrania do 9 już edycji dobroczynnego projektu gwiazd fundacji Pomaganie Jest Trendy.
 
    Jak co roku gwiazdy polskiego show biznesu spotkały się w jednym studio, by czytać kolejną część bajek o przygodach Duszka Babu, których celem jest zachęcanie Polaków do pomagania. W tegorocznej edycji udział wzięli : Jurek Owsiak, Joanna Koroniewska, Tomasz Karolak, Sławomir, Agnieszka Kaczorowska Pela, Janusz Panasewicz, Prezydent Kalisza Krystian Kinastowski i wielu innych.
 
    Bajki podzielone są na dwie części z czego premiera drugiej zapowiedziana jest na mikołajki czyli 6 grudnia 2018, natomiast pierwsza na powyższą okoliczność trafiła już do internetu pod niniejszym linkiem : https://youtu.be/g-xNEG7qd-M
 
    Celem tegorocznej edycji projektu jest promowanie produktów żywnościowych i kosmetycznych z wizerunkiem fundacyjnego Duszka Babu, z których trafiające do fundacji zyski realizować będą jej program pomocy wszystkim Polakom. Zarząd fundacji nie prosi co ciekawe o darowizny czy inne formy przekazywania pieniędzy, namawia natomiast do tego, by w trakcie codziennych zakupów wybierać produkty z Duszkiem Babu (od przypraw, herbaty po naturalny chlebek czy kosmetyki dla dzieci i jabłkowe chipsy).
 
    Produkty sukcesywnie trafiają do sklepów i marketów w całej Polsce, a także poprzez sklep fundacji www.babushop24.pl, która oficjalnie wystartuje po 20 listopada 2018.
 
    Aż 50% wygenerowanych zysków fundacja przekazywać będzie regularnie na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
 
    “Zależy nam, aby fundusze te przekazane zostały na zakup sprzętu medycznego dla szpitali w celu ratowania życia wcześniaków. Chcemy na ten cel przekazywać fundusze Owsiakowi, gdyż nie ma bardziej doświadczonej osoby w Polsce, która potrafiłaby je odpowiednio spożytkować. Moim tzw. oczkiem w głowie jest bez wątpienia szpital w Poznaniu przy ulicy Polnej, bo wiem z doświadczenia jak wiele serca i profesjonalizmu w problem wcześniactwa wkłada tamtejszy personel – od pielęgniarek, po najlepszych w kraju lekarzy, zarówno jeśli chodzi o opiekę nad samym dzieckiem jak i rodzicami, po opiekę ginekologiczną dla matki, w której niewątpliwym autorytetem jest stacjonujący tam Profesor Maciej Wilczak. Sam jako świeżo upieczony ojciec, wiem jak ważny jest ten sprzęt, nie tylko dla szpitali, ale również dla rodziców. W Polsce już co 10 dziecko rodzi się przedwcześnie tj. między 22 a 30 tygodniem ciąży. Wcześniaki to dzieci, których dojrzewanie w łonie matki zostaje przerwane w związku z czym wiele narządów nie zdążyło się wykształcić co uniemożliwia samodzielną egzystencję. Sprzęt dla oddziałów intensywnej opieki neonatologicznej jest drogi, ale bez niego dzieci często nie mają szans na to by żyć, kiedy brakuje urządzeń wspomagających oddychanie, podawanie pokarmu i lekarstw czy monitorujących parametry organizmu. Zbyt cienka tkanka tłuszczowa i słabe mięśnie nie pozwalają też na samodzielne wytwarzanie ciepła, dlatego też potrzebne są inkubatory” – wyjaśnia Krzysztof Gorzkiewicz, prezes fundacji Pomaganie Jest Trendy
 
    25% pozostałych zysków przekazane zostanie na rzecz miast, w których władze utworzą zasilany przez fundację Budżet Dobroczynności, którym jako pierwszy zainteresował się Prezydent Kalisza Krystian Kinastowski, biorący udział w nagraniu bajek. Budżet ten według pomysłu fundacji przekazywany ma być na potrzebujących w każdej polskiej miejscowości i na podstawie wyników sprzedaży czyli zaangażowania w zakupy mieszkańców tychże miejscowości. To Radni i Włodarze uczestniczących w projekcie miejscowości mają decydować o tym, na jaki cel dobroczynny przekazane zostaną środki, a ich suma zależna jest od zaangażowanie w zakupy mieszkańców tychże miejscowości.
 
    “Wiemy, że budżety polskich miejscowości nie są wstanie zapewnić wszystkich ich potrzeb, dlatego też proponujemy wsparcie finansowe na cele dobroczynne. Rajcowie i Włodarze miast doskonale znają lokalne potrzeby, dlatego chcemy by to oni decydowali czy przekazane 25% trafi na rzecz lokalnych organizacji, potrzebujących osób personalnie czy np. schronisk dla zwierząt” – dodaje Gorzkiewicz
 
    Fundacja pozostawia sobie 25% zysków na cele marketingowe, aby dotrzeć z komunikacją do jak największej grupy Polaków i zachęcać ich do współpracy. Jak podkreślają twórcy projektu nie bez znaczenia są tutaj wspierające projekt gwiazdy, które uczestniczą w nim bez jakichkolwiek honorariów i nie ograniczają swojego udziału tylko do przeczytania bajki, ale często angażują swoje kontakty do promocji projektu, a niejednokrotnie też dotarcia do osób odpowiedzialnych za zakupy w sieciach handlowych.
 
zdj. Bartek Wardziak
 

Galeria

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.